ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРІЇ ГНУЧКОЇ ТРАНСМІСІЇ ВАНТАЖНОГО АВТОМОБІЛЯ

Ключові слова: фізико-математична модель, рушій, колесо, колісно-пружний компенсатор

Анотація

Робочий процес кочення колісного рушія супроводжується навантаженням колісного рушія гравітаційною силою, що приводить до стискання та розтягування шини при її деформації. У статті розглянуті питання дослідження механічної системи «автомобільне колесо-пружинний реактивний поштовх» із застосуванням теореми про зміну кінетичної енергії цієї системи, загального рівняння динаміки, а також рівняння Лагранжа другого роду. Метою дослідження є удосконалення технологічної схеми навантаження колісного рушія, перетворення енергії підведеної до колісного рушія в обертальний рух пружинного реактивного поштовху з підвищенням тягового зусилля автомобіля, який є допоміжним фактором до інноваційної технології його переміщення. Науковий та практичний напрям роботи полягає в тому, що вперше запропонована технологія, у якій при обертанні колісного рушія застосовано енергію обертального руху механічної системи «автомобільне колесо-пружинний реактивний поштовх», яка дозволяє підвищити реалізацію крутного моменту на колісному рушії. Методологією дослідження являлося встановити математичний зв’язок між силою, яку створює «автомобільний колісно-пружинний реактивний поштовх», з динамічною рухливістю безпосередньо автомобіля. Результатом дослідження є розроблена конструкція автомобіля з динамічно-рухливою платформою у циклі демпфування «автомобільним колісно-пружинним реактивним поштовхом» яка працює при «фізичному дискомфорті опорної поверхні». При розкритті поняття «фізичний дискомфорт опорної поверхні» були використані диференційні рівняння, які математично підтверджують виникнення такої поверхні в певних умовах експлуатації автомобіля. Розрахунки проводились в середовищі EXEL з дотриманням зв’язку між вхідними та вихідними параметрами. Результати досліджень були впроваджені в графічних залежностях ƞ = ʄ(Ft), dm = ʄ(i), Pt = ʄ(i), Fa = ʄ(Ft), i = ʄ(Ft). Цінність проведеного дослідження, результати проведеної роботи дозволять зробити внесок в галузь автомобільного виробництва. Запропоновано модель автомобіля придатна для використання з метою підвищення тягових можливостей транспортного засобу.

Посилання

1. Petrov L.M. (2015) Sposib peremischennia mobilnogo energetichogo zasobu [Method of moving a mobile energy supply] Kyiv: Bul. № 1 (in Ukrainian).
2. Petrov L.M. (2014) Sposib peremischennia mobilnogo zasobu [Method of moving a mobile energy supply] Kyiv: Bul. № 1 (in Ukrainian).
3. Gorbaiy О.Z., Zinko R.V, Kerniсki І. S (2017) Prostorovi sektsiini moduli kolisnyih transportnyih zasobiv: Visnyik Natsionalnogo universitetu «Lvivska politehnika» Seriia: Dyinamika, mitsnist ta konstruktsiia mashyin i pryistroiv [Spatial sectional modules of wheeled vehicles. Bulletin of the National University of “Lviv Polytechnic” Series: Dynamics, Strength and Design of machines and devices] Lviv: № 866. p. 18–25. (in Ukrainian).
1. 4 Vikovich, І.А., Cherevko Y.М., Zinko R.V. (2018) Znizhennia dyinamichnyih navantazhen u vantazhyih kolisnyiкh mashinah iz pruzho-dempfuvalnyim zchlenuvanniam [Reduction of dynamic loads in wheeled trucks with elastic-damping joint]: monograph. of Lviv: Galician Publishing, 166 с. (in Ukrainian).
4. Zinko R.V., Kraiynik L.V., Gorbaiy (2019) О.Z. Osnovyi konstruktyivnogo sintezu ta dyinamika spetsialnyih avtomobiliv i tekhologichyikh mashyin [Basics of constructive synthesis and dynamics of special cars and technological]: monograph. of Lviv: Publishing house Lviv Polytechnic, 256 p. (in Ukrainian).
5. Kubich V.І. (2020) Osoblivosti konstruktsii vsydyikhidnikh kombinovanyikh kolisnyikh rushiiv [Design features of allterrain combined wheeled engines]: textbook. Zaporizhia: National University “Zaporizhia Polytechnic”, 195 с. (in Ukrainian).
Опубліковано
2022-04-07
Як цитувати
Петров, Л. М., Кішянус, І. В., Масліч, Н. Я., & Скориченко, О. І. (2022). ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРІЇ ГНУЧКОЇ ТРАНСМІСІЇ ВАНТАЖНОГО АВТОМОБІЛЯ. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Механізація та автоматизація виробничих процесів, (4 (46), 25-34. https://doi.org/10.32845/msnau.2021.4.4