ТЕОРІЯ КОЛІСНОГО РУШІЯ ВАНТАЖНОГО АВТОМОБІЛЯ З РОЗШИРЕНИМИ ЕНЕРГЕТИЧНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

Ключові слова: технологія, операція, модель, енергетичний засіб, колесо, стабілізація, важіль

Анотація

Характер сучасних технологічних операцій за допомогою мобільних енергетичних засобів (МЕЗ) вимагає високої їх мобільності та працездатності. Переміщення МЕЗ в більшості випадків, як правило, здійснюється в несприятливих дорожніх умовах, бездоріжжі з мінімальним використанням допоміжних засобів поліпшення пересуванню автомобіля та засобів «стримання» рухомості. Від МЕЗ залежить безпосередньо і підтримання якості виконання самих технологічних операцій, зокрема як тягове навантаження, так і систем підтримки сили тяги, швидкості руху. Виходячи з цього, новітні технології поліпшення пересування МЕЗ є запорукою успішного проведення технологічних операцій. Основними напрямками реалізації цієї мети є: глибока модернізація наявних ходових систем автомобільної та допоміжної техніки з використанням новітніх технологій, що доведе їх технологічну придатність до можливості та рівня стандартів Європейського Союзу. Створення українського МЕЗ може бути розміщене на базі повнопривідного шасі, що створене за спеціальними технічними вимогами до конструктивного удосконалення ходової системи. МЕЗ яке буде призначене для монтажу чи під’єднання установок спеціального призначення – колісний рушій з глибокою модернізацією. Такий рушій може бути обладнаний спеціальною біговою доріжкою для переміщення динамічної ваги, що дозволяє зменшити буксування і забезпечення стабілізації заданого напрямку руху. У такій глибокій модернізації конструкції передбачено кріплення важеля для керуванням підпружиненими динамічними вагами. Така технологія переміщення автомобіля за допомогою навантаження колісного рушія дозволяє кочення колеса та його навантаження зробити більш м’якішим, що зменшує шум при пересуванні та більш якісно використовувати технологічне тягове навантаження. Складено математичну модель руху МЕЗ з колісним рушієм навантаженим динамічними вагами.

Посилання

1. Petrov L.M. (2009) «Sposib udoskonalennya obertal’noho rukhu kolisnoho rushiya avtomobilya [Method of improving the rotational movement of the wheel drive of the car]. Kyiv: Patent № 42929, Byul. № 7 (in Ukrainian)
2. Petrov L.M. (2014) «Sposib peremishchennya mobil’noho zasobu» [Method of moving a mobile energy supply] Kyiv: Bul. № 1(in Ukrainian).
3. Lobas L.H., Lobas Lyudm. H. (2008) «Teoretychna mekhanika: Pidruchnyk dlya studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchal’nykh zakladiv» [Theoretical mechanics: Textbook for students of higher technical educational institutions.] Kyiv. 406 p. p. 331–335. (in Ukrainian).
4. Podryhalo M.A., Abramov D.V., Tarasov YU.V., Efymchuk V.M., (2015) «Énerhetycheskaya ékonomychnost’ avtomobylya y kryteryy eë otsenky,» [Energy efficiency of the car and criteria for its evaluation] Visnyk natsional’noho tekhnichnoho universytetu «KHPI». Zbirnyk naukovykh prats’. Seriya: Avtomobile- ta traktorobuduvannya. Kharkiv: № 40(1119). p. 28–37. (in Ukrainian).
5. Molodan A.A., Polyanskiy A.S. (2018) «Teoreticheskiye raschety otnositel’nogo dopolnitel’nogo raskhoda topliva pri otklyuchenii tsilindrov», [Theoretical calculations of the relative additional fuel consumption when the cylinders are turned off] Ínzheneríya prirodokoristuvannya, Kharkiv: № 2(10). p. 14–18. (in Ukrainian).
6. Podrigalo M.A., Artomov N.P., Abramov D.V., Shulyak M.L., (2015) «Otsenka dopolnitel’nykh energeticheskikh poter pri ustanovivshemsya rezhime dvizheniya transportno-tyagovykh mashin» [Assessment of additional energy losses in the steady state mode of movement of transport and traction machines] Visnyk natsional’noho tekhnichnoho universytetu «KHPI». Zbirnyk naukovykh prats’. Seriya: Avtomobile- ta traktorobuduvannya, Kharkiv: № 9 (1118),. p. 98–107. (in Ukrainian).
7. Kolpahchyan P.G., Zarifyan A.A. (Jr), (2015) “Study of the asynchronous traction drive’s operating modes by computer simulation. Problem formulation and computer model,” Transp. Prob. Int. Sci. J, vol. Kharkiv:10, is. 2,. pp. 125–136. (in Ukrainian).
8. Molodan A.O., (2019) «Pidvyshchennya enerhetychnoyi efektyvnosti kolisnykh mashyn metodom vidklyuchennya tsylindriv v avtotraktornomu dvyhuni» [Improving the energy efficiency of wheeled vehicles by the method of turning on cylinders in an autotractor engine]. Kharkiv: vyp. 10, vyp. 2,. р. 48–53. (in Ukrainian).
9. Molodan A.O., (2018) «Metod vyznachennya dodatkovykh vytrat enerhiyi vyklykanykh nerivnomirnistyu krutnoho momentu dvyhuna pry vidklyuchenni tsylindriv» [A method for determining additional energy inputs for estimating the uneven torque of the engine when the cylinders are turned on], Visnyk mashynobuduvannya ta transportu: Kharkiv: № 2. (in Ukrainian).
Опубліковано
2022-04-07
Як цитувати
Петров, Л. М., & Петрик, Ю. М. (2022). ТЕОРІЯ КОЛІСНОГО РУШІЯ ВАНТАЖНОГО АВТОМОБІЛЯ З РОЗШИРЕНИМИ ЕНЕРГЕТИЧНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Механізація та автоматизація виробничих процесів, (4 (46), 35-41. https://doi.org/10.32845/msnau.2021.4.5