ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ВЕТЕРИНАРНОЇ МЕДИЦИНИ

Ключові слова: дистанційна освіта, лекції, лабораторні заняття, семінарські заняття, «Moodle», «Viber», «Zoom», «Kahoot»

Анотація

Глобальна проблема спалаху коронавірусної інфекції (SARS-CoV-2) призвела до нагальної необхідності запровадити дистанційне навчання у здобувачів вищої освіти. У зв’язку з цим виникло питання роботи як студентів так і викладачів з електронними платформами, що забезпечують викладання матеріалу в дистанційній формі. Розвиток комп’ютерних технологій дозволяє на сьогоднішній день організувати дистанційне навчання за умови наявності відповідної матеріально-технічної бази (ноутбук та високошвидкісний Інтернет), як у викладача, так і у студентів. Незважаючи на труднощі, ця раптова та неочікувана зміна навчального середовища дає академічним закладам можливості переосмислити інноваційні способи навчання, які використовують переваги сучасних технологій .Дистанційна освіта, крім основної переваги (запобігання розповсюдження інфекцій), має і інші переваги, а саме гнучкість навчання, що забезпечує доступ до ресурсів курсу для студента в будь-який час доби, з будь-якого зручного місця, що обладнане доступом до Інтернету, та можливістю витрачати на вивчення дисципліни необхідну кількість часу; модульність програми, що надає змогу сформувати індивідуальні навчальну програму; студент може навчатися за декілька ми програмами одночасно. У роботі викладені результати проведеного аналізу застосування елементів дистанційної освіти для студентів факультету ветеринарної медицини в Сумському національному аграрному університеті. Проаналізовані особливості використання комп’ютерної платформи «Moodle» для складання матеріалів лекцій, лабораторних та семінарських занять, а також використання різних форм тестових завдань. При її використанні викладач має можливість завантажити в неї лекційний матеріал, матеріал лабораторно-практичних занять, регулярно оновлювати його, слідкувати за успішністю студентів використовуючи електронний журнал. Також в даній програмі є можливість широкого вибору методів тестування за темами, що включає можливість обрати декілька видів тестів. Наведені результати використання іншого програмного забезпечення, а саме «Viber», «Zoom», «Kahoot» для організації навчального процесу, проведення лекцій та здійснення експрес-опитування для контролю засвоєння матеріалу здобувачами вищої освіти. Дані програми є безкоштовними, що дозволяє їх використовувати широкому загалу користувачів.

Посилання

1. Bacurovsjka I.V. Distance learning Technologies in higher education [Electronic resource] / I.V.Bacurovsjka, O.M.Samojlenko. Mode of access: http://www.confcontact.com/20110225/pe4_samojl.htm.
2. Gonzales A.L., Calarco J.M., Lynch T. Technology Problems and Student Achievement Gaps: A Validation and Extension of the Technology Maintenance Construct. 2018;47(5):750–770. doi: 10.1177/0093650218796366.
3. Kukharenko, V.M., Ribalko, O.V., Sirotenko, N.G. (2002) Distanczijne navchannya : Umovi zastosuvannya. [Distance learning: Terms of use. Distance course] Distanczijnij kurs : navchal`nij posi`bnik. 2-e vid., dop. Kharki`v : NTU «KhPI», «Torsi`ng». 320 s.
4. Lei S., Gupta R. College distance education courses: Evaluating benefits and costs from institutional, faculty and students’ perspectives. Education. 2010:3–13.
5. Lobashev, V.D. (2006) Strukturnyj podkhod k modelirovaniyu vedushhikh elementov proczessa obucheniya [Structural approach to modeling the leading elements of the learning process]. Innovaczii v obrazovanii №3. S. 99-111.
6. Luzan, P.G. (2003) Metodi i formi organizacziyi navchannya u vishhij agrarnij shkoli [Methods and forms of organization of education in higher agricultural school]. K.: Agrarna osvita. 224 s.
7. Polat, E.S., Moiseeva, M.V., Petrov, A.E. i dr. (2006) Pedagogicheskie tekhnologii distanczionnogo obucheniya: ucheb. posobie dlya stud. vy`ssh. ucheb. Zavedenij [Distance learning pedagogical technologies]. M.: Izdatel`skij czentr «Akademiya» 400 s.
8. Polozhennya pro distanczi`jne navchannya (Zatverdzheno Nakazom Ministerstva osviti i nauki Ukrayini vid 25.04.13 r. # 466) [Regulations on distance learning]. Mode of access: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text
9. Ratliff V. Are college students prepared for a technology-rich learning environment. Journal of Online Learning and Teaching. 2009
10. Smalley A. 2020. Higher education responses to coronavirus (COVID-19)https://www.ncsl.org/research/education/higher-education-responses-to-coronavirus-covid-19.aspx Retrieved August 2, 2020, from.
11. Tabor S. Narrowing the distance: Implementing a hybrid learning model for information security education. The Quarterly Review of Distance Education. 2007
12. Vishnivs`kij, V.V., Gnidenko, M.P., Gajdur, G.I., I`lyin, O.O. (2014) Organizacziya distanczijnogo navchannya tvorennya elektronnikh navchalnikh kursiv ta elektronnikh testiv [Organization of distance learning creation of electronic training courses and electronic tests]. Kiyiv: DUG. 147s.
13. Xu D., Jaggars S.S. Performance gaps between online and face-to-face courses: differences across types of students and academic subject areas. The Journal of Higher Education. 2014;85(5):633–659. doi: 10.1353/JHE.2014.0028.
14. Yuan J, Li M, Lu ZK. Monitoring transmissibility and mortality of COVID-19 in Europe. International Journal of Infectious Diseases. 2020;95:311–315. doi: 10.1016/j.ijid.2020.03.050.
Опубліковано
2021-12-27
Як цитувати
Петров, Р. В., Фотіна, Т. І., Шкромада, О. І., & Березовський, А. В. (2021). ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ВЕТЕРИНАРНОЇ МЕДИЦИНИ. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Ветеринарна медицина, (4 (55), 12-16. https://doi.org/10.32845/bsnau.vet.2021.4.2