ВИВЧЕННЯ ВИМОГ РОБОТОДАВЦІВ ДО ЗМІСТОВНОЇ СКЛАДОВОЇ СУКУПНОСТІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ

Ключові слова: компетенція, компетенції, компетентність, компетентний, інженерна освіта, навчальний процес, роботодавці

Анотація

Підвищення якості підготовки майбутніх інженерів сфер сільськогосподарського машинобудування та виробничої експлуатації сільськогосподарської техніки залишається актуальною проблемою національної системи освіти. Одним із шляхів вдосконалення навчального процесу є тісна співпраця університетів з роботодавцями сільськогосподарського виробництва та залучення їх до активної участі у формуванні компетенцій випускників, адекватних вимогам ринку праці. З огляду на важливість підвищення ефективності цієї співпраці в статті досліджуються взаємопов'язані поняття «компетенція», «компетенції», «компетентність», «компетентний». Пропонується перелік компетенцій інженера. Вивчається зміст сукупності значущих для випускника компетенцій, а також досліджується їх прояви у виробничих умовах, пов'язаних з необхідністю певного часу для адаптації випускника інженерного факультету. Основна мета дослідження — підвищити ступінь готовності студентів спеціальностей: галузеве машинобудування та агроінженерія, до швидкої адаптації в майбутній професійній діяльності. Для чого, на підставі результатів дослідження вимог роботодавців, відкоригувати змістовну складову сукупності професійних компетенцій. Для досягнення мети в лютому 2017 року по вересень 2018 року здійснювалось експертне опитування роботодавців. Брали участь в дослідженні випускники грудня 2016 роки (78 чол.), факультету конструювання та дизайну, а також механіко-технологічного факультету направлені на роботу в машинобудівні, дилерські, сервісні та виробничі сільськогосподарські організації різних форм власності. Результати проведеного опитування дозволили встановити саме які компетенції вимагають перегляду навчальних курсів і програм дисциплін для вдосконалення навчального процесу.

Посилання

1. Nikolaenko S., Bondar M., Bulgakova O., Dukulis I. Investigation of pedagogical conditions for development of professional self-perfection skills of future agricultural engineers. Engineering for Rural Development, 19, 2020, pp. 1364-1372. http://tf.llu.lv/conference/proceedings2020/Papers/TF337.pdf
2. Nikolaenko S., Bondar M., Bulgakova O., Dukulis I. Studying requirements for substantional list of professional knowledge for students of agricultural engineering specialities. Engineering for Rural Development, 20, 2021, pp. 1519-1525. https://www.tf.llu.lv/conference/proceedings2021/Papers/TF326.pdf
3. Tahirsylaj A., Sundberg D. The unfinished business of defining competences for 21st century curricula – a systematic research review. Curriculum Perspectives, 40 (2), 2020, pp.131-145.
4. WesterA, Wim. Competences in education: a confusion of tongues. Journal of Curriculum studies , 2001., 33.1: 75-88.
5. Egodawatte G. An analysis of the competency-based secondary mathematics curriculum in Sri Lanka. Educational Research for Policy and Practice, 13.1, 2014, pp. 45-63.
6. Cui L. The Relationship between Core Competence and Self-Efficacy for Qualitative Improvement of Industrial Technology Training. International Journal of u-and e-Service, Science and Technology, 7.1, 2014, pp. 1-8.
7. Fischer D., Barth M. Key Competencies for and beyond Sustainable Consumption an Educational Contribution to the Debate. GAIA-Ecological Perspectives for Science and Society, 23.3, 2014, pp. 193-200.
8. Leoni R. “Graduate employability and the development of competencies. The incomplete reform of the “Bologna Process”, International Journal of Manpower, Vol. 35 No. 4, 2014, pp. 448–469 https://doi.org/10.1108/IJM-05-2013-0097
9. Park H., Kim K. Kim K. Youth Key Competencies in Korea. Korean Education in Changing Economic and Demographic Contexts. Education in the Asia-Pacific Region: Issues, Concerns and Prospects, vol. 23, 2014. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-4451-27-7_7
10. International engineering alliance: educational accords [online] [21.03.2021] Available at: https://www.ieagreements.org/assets/Uploads/Documents/Policy/Accord-Rules-and-Procedures-July-2018-version-2019.1.pdf
11. 25 years. Washington Accord. [online] [21.03.2021] Available at: https://www.ieagreements.org/assets/Uploads/Documents/History/25YearsWashingtonAccord-A5booklet-FINAL.pdf
12. The definition and selection of key competencies: executive summary [online] [21.03.2021] Available at: http://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf
13. Король В. П. Термінологічні аспекти формування професійної компетентності майбутнього фахівця / В. П. Король, О. В. Марущак // Сучасні інформаційні технології та Інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. - 2014. - Вип. 37. - С. 421-427. - Режим доступу http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2014_37_82
14. Андрієвська В.В. Професійна компетенція : теорія і практика її оцінки на Заході. Науково-методичне забезпечення діяльності сучасної професійної школи. – Київ, 1994. – Ч. 1. – С. 25–29.
15. Рада роботодавців університету підбила підсумки 2016 року та спланувала роботу на наступний рік // ( on line ) https://nubip.edu.ua/node/28207
Опубліковано
2021-03-31
Як цитувати
Бондар, М. М., & Плавинська, О. В. (2021). ВИВЧЕННЯ ВИМОГ РОБОТОДАВЦІВ ДО ЗМІСТОВНОЇ СКЛАДОВОЇ СУКУПНОСТІ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія: Механізація та автоматизація виробничих процесів, (1 (43), 22-27. https://doi.org/10.32845/msnau.2021.1.4