ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ ПЕРЕХРЕСТЯМ МІСТА
Анотація
Організація дорожнього руху складними перехрестями має досить важливе значення, так як, близько 80% дорожньо-транспортних пригод виникають саме на таких ділянках дороги. У даній статті розглянуте перехрестя міста Суми, яке відноситься саме до таких аварійно небезпечних ділянок дороги. Розглядається перехрестя вулиць Харківської, Героїв Сумщини, Гагаріна та Покровської площі, що знаходиться в центральній частині міста та є важливим вузлом на перетині магістральних транспортних коридорів міста. Аналізуючи ситуацію на цій ділянці дороги дійшли висновку, що дослідження та аналіз руху транспортних засобів цим перехрестям має важливе прикладне значення для міста. На перехресті виявлено ряд факторів, які сприяли виникненню дорожньо-транспортних пригод, деякі з цих факторів провокують на порушення правил дорожнього руху, також конструктивно створене перехрестя має досить велике навантаження, що призводить до ускладнень роз’їзду транспортних засобів та виникненню дорожньо-транспортних пригод. За проаналізованими даними з 2018 по 2021 рік було зафіксовано 17 дорожньо-транспортних пригод. В статті наведено дані по роках де видно, що аварійність перехрестя збільшується, з кожним роком. Якщо порівняти 2018 та 2020 роки, то аварійність виросла в 4 рази. При порівнянні 2020 та 10 місяців 2021 року, аварійність виросла 2,5 рази. При порівнянні 2018 та 10 місяців 2021 року, аварійність виросла в 10 разів. Під час аналізу та моделювання використовувалося сучасне програмне забезпечення PTV VISSIM. Для моделювання оптимізованого перехрестя було дороблено пофазний роз’їзд та циклограму з урахуванням правих поворотів та окремо від руху прямо лівого повороту з вул. Героїв Сумщини, з високою інтенсивністю руху. З вулиці Гагаріна ліворуч потік складає до 30 авто/год., з Покровської площі праворуч потік – до 15 авто/год. Таким чином, було розроблено поетапну програму впровадження заходів, які б сприяли підвищенню безпеки руху цим перехрестям. Найкращим рішенням для досліджуваного перехрестя є збереження світлофорного регулювання зі впорядкуванням площі перехрестя (між стоп-лініями) та створення безконфліктного пофазного роз’їзду. Було розроблено програму впровадження змін для перехрестя у 3 етапи: 1 етап – основний, 2 етап – через 2-3 роки після впровадження 1 етапу, 3 етап – через 4-5 років після впровадження 2 етапу.
Посилання
2. Derzhavni budivelni normy Ukrainy (2001). [Transport facilities. Streets and roads of settlements]. DBN V.2.3-5-2001. Kyiv: Derzhbud Ukrainy, 51 (in Ukrainian).
3. Derzhavni budivelni normy Ukrainy (2002). [Urban planning. Planning and construction of urban and rural settlements]. DBN 360-92**. K., 140 (in Ukrainian).
4. Havrylov E. V., Dmytrychenko M. F., Dolia V. K. [Systemology in transport. Organization of traffic]. (2007). Znannia Ukrainy, 452 (in Ukrainian).
5. Lobashov A. O. [About the predicted speed of traffic flows on city streets] (1999). Vistnyk KhHADTU. Kharksv : KhHADTU, 91–93 (in Ukrainian).
6. Osetrin M.M. (1997). [City road and transport facilities]. Navch. posibnyk dlia stud. VNZ/M.M. Osetrin. K.: IZMN, 196 (in Ukrainian).
7. Savenko V.Ia., Huba V.V. [Transport and operational properties of highways]: navch. posibnyk (2011). Donetsk : DVNZ «DonNTU», 229 (in Ukrainian).
8. Shirokun. I. [The exact number of cars in Ukraine and their average age are named]. (2018). Retrieved from: https://auto.24tv.ua/nazvana_tochna_kilkist_avtomobiliv_v_ukraini_ ta_yikh_serednii_vik_n6262 (in Ukrainian).
9. Sylianov V.V., Domke E.R.. [Transport and operational quality of roads in city streets] : uchebnyk dlia stud. vsssh.ucheb. zavedenyi (2009). 3-e yzd., ster. M. : Yzdatelskyi tsentr «Akademyia», 352 (in Ukrainian).
10. Vinokurov Ya. [It became known how much Ukrainians spent on importing cars in 2019]. (2020). Retrieved from: https://hromadske.ua/posts/stalo-vidomo-skilki-ukrayinci-vitratili-na-importni-avto-u-2019-roci (in Ukrainian).